Rozpoznawanie gatunków roślin w ogrodzie rustykalnym
Koło ekologiczne oderwało się od pracy przy szkolnych ławkach i przeniosło się do ogrodu rustykalnego, aby cieszyć się ostatnimi dniami lata oraz doświadczać różnorodności przyrody. Uczniowie zdobywali wiedzę praktyczną przyglądając się roślinom i rozpoznawali ich gatunki. Wcześniej zdobyte informacje na temat budowy morfologicznej roślin pozwoliły im na rozpoznawanie gatunków z podziałem na barwy kwiatów, ogólny pokrój roślin oraz siedliska, w którym najczęściej występują. Uwzględniali także ich cechy wyróżniające takie jak wysokość, okres kwitnienia oraz zastosowanie użytkowe. Uczniowie korzystali przy tym ze specjalistycznych pomocy, między innymi z atlasów botanicznych, przewodników oraz zielników. Na koniec zajęć uczniowie wymieniali się ciekawostkami z zakresu poznanych gatunków roślin. Zdobyte informacje przyczynią się do zrozumienia roli roślin w życiu człowieka, co może w przyszłości zachęcić ich do tworzenia własnych ogrodów rustykalnych.

Koło ekologiczne oderwało się od pracy przy szkolnych ławkach i przeniosło się do ogrodu rustykalnego, aby cieszyć się ostatnimi dniami lata oraz doświadczać różnorodności przyrody. Uczniowie zdobywali wiedzę praktyczną przyglądając się roślinom i rozpoznawali ich gatunki. Wcześniej zdobyte informacje na temat budowy morfologicznej roślin pozwoliły im na rozpoznawanie gatunków z podziałem na barwy kwiatów, ogólny pokrój roślin oraz siedliska, w którym najczęściej występują. Uwzględniali także ich cechy wyróżniające takie jak wysokość, okres kwitnienia oraz zastosowanie użytkowe. Uczniowie korzystali przy tym ze specjalistycznych pomocy, między innymi z atlasów botanicznych, przewodników oraz zielników. Na koniec zajęć uczniowie wymieniali się ciekawostkami z zakresu poznanych gatunków roślin. Zdobyte informacje przyczynią się do zrozumienia roli roślin w życiu człowieka, co może w przyszłości zachęcić ich do tworzenia własnych ogrodów rustykalnych.


