Nasza szkoła od lat uczestniczy w międzynarodowym programie eTwinning- programie, który umożliwia realizację podstawy programowej w oparciu o pracę projektową. Na czym to polega? Młodzież z krajów Unii Europejskiej łączy się w zespoły, których celem jest realizacja projektu (stworzonego przez samych zainteresowanych) wspierającego naukę wybranych przedmiotów szkolnych lub, co lepsze, przyswajanie wiedzy w ramach CLIL, czyli międzyprzedmiotowo.
W bieżącym roku szkolnym możemy poszczycić się dwoma projektami eTwinning. Panie Anna Fijałkowska (język angielski) i Anna Kordek (język niemiecki), stawiające pierwsze kroki w eTwinning, zaangażowały grupę uczniów z klas 3 TIL oraz 3 TM, z którymi działają w projekcie pt. „Let’s enjoy reading together”. Działania polegają na wspólnym czytaniu książek w językach obcych wraz z uczniami z innych krajów europejskich przy jednoczesnym tworzeniu przyjemności oraz zabawy podczas czytania. Celem projektu jest zachęcenie uczniów do czytania książek, a także kształcenie kompetencji językowych poprzez wymianę informacji oraz tradycji z europejskimi partnerami, a także zachęcenie uczniów do nauki języka angielskiego i niemieckiego oraz kształtowanie kompetencji cyfrowych, poprzez naukę obsługi narzędzi internetowych służących do tworzenia prezentacji, czy infografik. Partnerami naszych trzecioklasistów w tym projekcie są ich rówieśnicy ze Słowacji, Włoch, Chorwacji i Francji, a językiem komunikacji projektu jest język angielski i niemiecki.
Drugi projekt jest realizowany przez doświadczoną eTwinnerkę, p. Małgorzatę Paszkiewicz, która z korzyścią dla uczniów pracuje metodą projektu od 2018 r. Tym razem, wraz z grupą uczniów kl. 3 TLb, realizują projekt pt. „To Euro or not to Euro”, którego celem jest kształtowanie kompetencji językowych i cyfrowych oraz nabywanie postawy obywatelskiej i europejskiej. Nasi uczniowie oraz ich koledzy i koleżanki z Włoch zagłębiają się w tematykę gospodarki swoich krajów i dyskutują o wadach i zaletach funkcjonowania w strefie Euro i poza nią. Efektem końcowym ich wspólnych działań będzie praca w międzynarodowych zespołach, których uczestnicy przeprowadzą proces wirtualnego kanału handlowego, z zaplanowanym na ten cel budżetem i zapleczem logistycznym. Wszystkie działania projektowe realizowane są w języku angielskim.
Bardzo ciekawą inicjatywę podjęła również p. Agnieszka Golon, opiekunka naszego SU, która wykorzystuje eTwinning to współpracy z opiekunami samorządów uczniowskich z innych szkół w całym kraju. Ich wspólny projekt, zatytułowany "Siła głosu" dotyczy wdrażania w szkołach budżetu partycypacyjnego. Każda szkoła w ciągu określonego czasu przygotowuje różne akcje, w związku z którymi zdobywa fundusze. Na zakończenie, cała społeczność szkolna w wyniku głosowania podejmuje decyzję na co przeznaczyć zgromadzony budżet. Głównym celem projektu jest wdrażanie edukacji obywatelskiej oraz wskazanie, jak ważna dla społeczności jest demokracja, głosowanie, samorządność.
Uczniowie biorący udział w projektach odnoszą się entuzjastycznie do współpracy z młodzieżą ze szkół średnich w Polsce i Europie. Cenią sobie możliwość decydowania o przebiegu działań, czy wyborze metod prezentacji efektów ich pracy. Szczególną atrakcją jest możliwość komunikacji w języku obcym oraz poznanie ludzi, z którymi będą pracować do końca tego roku szkolnego.
W bieżącym roku szkolnym możemy poszczycić się dwoma projektami eTwinning. Panie Anna Fijałkowska (język angielski) i Anna Kordek (język niemiecki), stawiające pierwsze kroki w eTwinning, zaangażowały grupę uczniów z klas 3 TIL oraz 3 TM, z którymi działają w projekcie pt. „Let’s enjoy reading together”. Działania polegają na wspólnym czytaniu książek w językach obcych wraz z uczniami z innych krajów europejskich przy jednoczesnym tworzeniu przyjemności oraz zabawy podczas czytania. Celem projektu jest zachęcenie uczniów do czytania książek, a także kształcenie kompetencji językowych poprzez wymianę informacji oraz tradycji z europejskimi partnerami, a także zachęcenie uczniów do nauki języka angielskiego i niemieckiego oraz kształtowanie kompetencji cyfrowych, poprzez naukę obsługi narzędzi internetowych służących do tworzenia prezentacji, czy infografik. Partnerami naszych trzecioklasistów w tym projekcie są ich rówieśnicy ze Słowacji, Włoch, Chorwacji i Francji, a językiem komunikacji projektu jest język angielski i niemiecki.
Drugi projekt jest realizowany przez doświadczoną eTwinnerkę, p. Małgorzatę Paszkiewicz, która z korzyścią dla uczniów pracuje metodą projektu od 2018 r. Tym razem, wraz z grupą uczniów kl. 3 TLb, realizują projekt pt. „To Euro or not to Euro”, którego celem jest kształtowanie kompetencji językowych i cyfrowych oraz nabywanie postawy obywatelskiej i europejskiej. Nasi uczniowie oraz ich koledzy i koleżanki z Włoch zagłębiają się w tematykę gospodarki swoich krajów i dyskutują o wadach i zaletach funkcjonowania w strefie Euro i poza nią. Efektem końcowym ich wspólnych działań będzie praca w międzynarodowych zespołach, których uczestnicy przeprowadzą proces wirtualnego kanału handlowego, z zaplanowanym na ten cel budżetem i zapleczem logistycznym. Wszystkie działania projektowe realizowane są w języku angielskim.
Bardzo ciekawą inicjatywę podjęła również p. Agnieszka Golon, opiekunka naszego SU, która wykorzystuje eTwinning to współpracy z opiekunami samorządów uczniowskich z innych szkół w całym kraju. Ich wspólny projekt, zatytułowany "Siła głosu" dotyczy wdrażania w szkołach budżetu partycypacyjnego. Każda szkoła w ciągu określonego czasu przygotowuje różne akcje, w związku z którymi zdobywa fundusze. Na zakończenie, cała społeczność szkolna w wyniku głosowania podejmuje decyzję na co przeznaczyć zgromadzony budżet. Głównym celem projektu jest wdrażanie edukacji obywatelskiej oraz wskazanie, jak ważna dla społeczności jest demokracja, głosowanie, samorządność.
Uczniowie biorący udział w projektach odnoszą się entuzjastycznie do współpracy z młodzieżą ze szkół średnich w Polsce i Europie. Cenią sobie możliwość decydowania o przebiegu działań, czy wyborze metod prezentacji efektów ich pracy. Szczególną atrakcją jest możliwość komunikacji w języku obcym oraz poznanie ludzi, z którymi będą pracować do końca tego roku szkolnego.