Uczniowie kl. 4 TLb rozpoczęli nowy rok szkolny od wyjątkowo dobrej wiadomości: międzynarodowy projekt, który realizowali wspólnie z rówieśnikami z Liceo Linguistico Ilaria Alpi we Włoszech został doceniony przez Krajowe Biuro eTwinning. Za całoroczną pracę, uczniowie wraz z koordynatorką, p.Paszkiewicz, otrzymali Krajową Odznakę Jakości. Jest to wyróżnienie dla projektów charakteryzujących się kreatywnością, szeroko zakrojoną współpracą międzynarodową oraz podjętą tematyką. Nasze działania uzyskały w procesie ewaluacji maksymalną ilość punktów, a w uzasadnieniu podkreślono dopracowany w każdym szczególe proces realizacji wspólnego planu, uporządkowane materiały, ścisłą i dobrze zorganizowaną współpracę z ciekawymi i wartościowymi rezultatami i aktywności, które nie tylko zainteresowały i zaangażowały uczniów, ale także wyposażyły ich w praktyczną wiedzę zgodną ich ścieżką edukacyjną.
Przypomnijmy: uczniowie pracowali w międzynarodowych zespołach, analizując aspekty gospodarki Polski i Włoch oraz omawiając zalety i wady strefy euro, tworząc prezentacje, podcasty, infografiki i quizy przy użyciu nowoczesnych narzędzi cyfrowych. Projekt pokazał, jak w praktyce można realizować podstawę programową w sposób nowatorski, angażujący i dostosowany do realiów współczesnego świata. Praca w języku angielskim, udział w debatach online oraz wspólne wypracowywanie materiałów pozwoliły uczniom nabierać pewności siebie, rozwijać logiczne myślenie i umiejętności argumentacji, a także wzmacniać poczucie sprawczości.
Przypomnijmy: uczniowie pracowali w międzynarodowych zespołach, analizując aspekty gospodarki Polski i Włoch oraz omawiając zalety i wady strefy euro, tworząc prezentacje, podcasty, infografiki i quizy przy użyciu nowoczesnych narzędzi cyfrowych. Projekt pokazał, jak w praktyce można realizować podstawę programową w sposób nowatorski, angażujący i dostosowany do realiów współczesnego świata. Praca w języku angielskim, udział w debatach online oraz wspólne wypracowywanie materiałów pozwoliły uczniom nabierać pewności siebie, rozwijać logiczne myślenie i umiejętności argumentacji, a także wzmacniać poczucie sprawczości.
